Efter Muuse Projects show den 26. Januar i Paris har Womens Wear Daily og Style.com skrevet om det danske designprojekt. Hermed er Muuse Projects et skridt nærmere deres mål om fremtidig, international opmærksomhed og salg.

Muuse Projects tog navneforandring i slutningen af det forgangne år til deres nuværende navn. Dette netop med henblik på at nå ud til et globalt marked. Omtalerne på de to internationale mediers hjemmesider fokuserer på konceptet omkring Muuse Projects med deres 11 skiftende designtalenter bag kollektionerne. Ifølge de to medier er det her, at designprojektet skiller sig ud fra andre nutidige design kollektioner.

LÆS OGSÅ: “Muuse får ny identitet”

Muuse Projects kreative direktør Leslie Johnsen udtaler til Style.com, at designerne får en brugbar praktisk erfaring, som fokuserer på detailhandlen.

”Vi lærer dem, at kommerciel ikke er et fyord. Vi giver dem en erfaring, der er reel,” siger Leslie Johnsen i artiklen på Style.com

Hun tilføjer, at selvom kollektionen er designet af forskellige designere, skal den stadig være sammenhængende, da det er de færreste kvinder, der klæder sig i ét mærke fra top til tå. Hendes rolle er derfor at korrigere designernes endelige produkt for at skabe et samlet visuelt udtryk.

Womens Wear Daily nævner i deres artikel, at Muuse Projects lancerer en webshop i midt juli måned og muligvis viser deres SS16 kollektion frem ved en præsentation i New York. Det lader derfor til, at Muuse Projects er på vej i den rigtige retning med henblik på deres langsigtet internationale målsætning.

Kilde: wwd.com, style.com