Brands på CIFF Kids savner jyske indkøbere

De jyske indkøbere foretrækker VejleKids, mens de internationale indkøbere holder sig til den københavnske messe. Det er meldingen fra de børnetøjsbrands, FashionForum har besøgt på CIFF Kids.
26.01.2015 ∙ af Redaktionen
Foto: Salgsansvarlig for børnetøj hos Rosemunde, Julie Bennedsen, overvejer at satse på de jyske indkøbere næste sæson (foto: Charlotte Antschukov Kjær)

I går begyndte CIFF Kids-messen og fyldte Forum med børnetøj, bamser og børn på løbehjul. Det er første gang, børnetøjsmessen er adskilt fra voksenmessen. Til gengæld er det ikke årets første børnetøjsmesse. Den 10.-12. januar åbnede VejleKids, og flere børnetøjsbrands har været på begge messer. Flere brands er enige om, CIFF Kids er international, mens VejleKids tiltrækker danske – og især jyske – indkøbere.

“På CIFF Kids møder vi de internationale indkøbere. Der er ingen tvivl om, at det her er en internationalt opstillet messe”, fortæller Hans Peter Høeg Larsen, der ejer Ticket to Heaven. Ifølge ham er det især de skandinaviske indkøbere, der besøger CIFF Kids.

Jyderne bliver i Jylland

Forums lange gange og grå gulv der i messens anledning er pyntet med farverige bannere og prikkede gulvtæpper, virker en smule stille. Forklaringen kan være, at de jyske indkøbere vælger CIFF Kids fra. Vejlemessen er nemlig ikke kun ”ren dansk”, som en sælger beskriver det. Den er også meget jysk.

“Jyderne kommer ikke herover, hvis VejleKids kan give dem, hvad de vil have”, mener Lars Rosenlund, der er sælger hos Rebus. Julie Bennedsen fra Rosemunde er enig:

”Vi overvejer ikke at tage til CIFF Kids næste gang, fordi vi er underrepræsenterede på det jyske marked. Derfor vil vi hellere til Vejle”, siger hun.

CIFF Kids-messen slutter i morgen, d. 27. januar. Herefter åbner CIFF og CIFF Raven-messerne d. 29. januar.