Rosemunder vælger at udvide med skoproduktion på grund af stigning på eksportmarkedet og stabile tal.

”Vi oplever en vækst på top- og bundlinje, et stigende salg i både ind- og udland og en efterspørgsel efter et bredere varesortiment fra blandt andet større varehuse. Vi mener derfor, at firmaet er modent til næste skridt. Derudover er det ønske fra vores kunder, som vi gerne vil imødekomme,” siger kreativ og kommerciel direktør Torben Olsen til FashionForum.

Skoene er udviklet og designet ud fra Rosemundets visuelle DNA, og kommer til at blive solgt hos Rosemundes tøj-forhandlere og derudover i separate skobutikker fra FW15. Det er en kollektion, som kommer til at have ligeså stor betydning som tøjet, og som vil være at finde i produktportføljen fremover.

LÆS OGSÅ: “Rosemunde fejrer 10 år med en fordobling på bundlinjen”

Selvom den nye tøj-kollektion, som udkommer sammen med sko-kollektionen, søger at tiltrække et yngre publikum, holder firmaet stadig fast i den trofaste Rosemunde kvindeprofil. Der vil være flere farver at finde i den nye tøj-kollektion end tidligere og snittene er tilrettet til at ramme internationalt såvel som nationalt.

”Der er nogle snit, der fungerer i Danmark, men som ikke ville fungere sydpå, hvilket vi har valgt at tage højde for i vores designproces”, siger Torben Olsen.

Udover de to kommende kollektioner, er der også en mindre taske kollektion i vente.