Brandhouse udvider og stifter ny PR- og marketingsafdeling

Det danske full-service reklame- og kommunikationsbureau Brandhouse udvider med en ny afdeling for PR og content marketing. Målet er at tilbyde specialistydelser i forskellige kontaktpunkter mellem virksomhed og forbruger – og derigennem skabe mere integreret brandkommunikation.
07.01.2015 ∙ af CAK
Foto: Danske Brandhouse etablerer en ny PR- og marketingsafdeling med tidligere House of Communication-ejer Annette Spanggaard (tv.). Brandhouses grundlægger og direktør Stiig Helgens Binggeli ses til højre (foto: Brandhouse).

Med 28 års erfaring i strategisk branding og kommunikation, åbner det danske reklame-og kommunikationsbureau Brandhouse nu dørene op for en ny afdeling, der skal fokusere på PR og content marketing. I spidsen for den nye afdeling står Annette Spanggaard, der er tidligere grundlægger og ejer af det nordiske PR-bureau House of Communication.

For Annette Spanggaard handler den nye afdeling om brandkommunikation anno 2015, der går udover traditionelle pressemeddelelser og eksponering via showrooms.

”I dag må man iscenesætte ved brug af alle sanser – ikke blot overfor pressen men også i mødet med den endelige forbruger. Vi skal derfor arbejde med mange flere kontaktpunkter og kommunikationskanaler – video, events, digitalt og sågar face-to-face over for den endelige forbruger for at få den ønskede kommunikationseffekt. En udvidelse af kompetencespektret bliver fordi vigtigt, og vi kommer til at arbejde med en del kreative kræfter, der er specialister i iscenesættelse af brands,” siger Annette Spanggard i en pressemeddelelse.

En ny virkelighed, der kræver specialister
Brandhouses grundlægger og direktør Stiig Helgens Binggeli stemmer i Annette Spanggaards pointe, og forklarer, hvordan vi i et kommunikativt perspektiv står overfor en anden medie-realitet end tidligere – og hvad dette nødvendiggør.

”Grænserne mellem earned, owned og paid media bliver udvisket og medierne flyder i stigende grad sammen. Samtidig er forbrugeren på flere og flere forskellige medier, og i den virkelighed er det vigtigt, at vi har eksperter indenfor alle relevante discipliner, så vi kan møde forbrugerne, hvor de naturligt færdes,” siger Stiig Helgens Binggeli i en pressemeddelelse.

Brandhouse har gennem årerne opbygget en bred international brandportefølje, der blandt andet tæller Kildevæld, Netto, Interflora, Femilet og Dior.