Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Calvin Klein vil ekspandere gennem ny e-commerce-strategi

Det amerikanske brandikon Calvin Klein har store, globale ekspansionsplaner for deres e-commerce-område. Inden udgangen af 2016 skal Calvin Klein drive direkte e-handel gennem Calvinklein.com i mere end 20 lande verden over.
Det amerikanske brandikon Calvin Klein har store, globale ekspansionsplaner for deres e-commerce-område. Inden udgangen af 2016 skal Calvin Klein drive direkte e-handel gennem Calvinklein.com i mere end 20 lande verden over.

Calvin Klein har offentliggjort, at de sætter massivt ind på e-commerce med en ny ekspansionsstrategi, der skal styrke brandets globale synlighed gennem direkte e-handel til mere end 20 lande inden udgangen af 2016. Udover at introducere direkte handel, sigter strategien også mod at skræddersy hjemmesidernes efter det enkelte marked for at imødekomme kundepræferencer.

Hjemmesiderne er allerede introduceret til 14 europæiske markeder, heriblandt Danmark, Frankrig, Tyskland og England, mens ekspansionsplanen også allerede er iværksat i Brasilien. Primo 2015 og to år frem vil det nye hjemmeside-koncept også implementeres på tværs af de asiatiske markeder.

Calvin Klein er et datterselskab til PVH Corporation, der også ejer Tommy Hilfiger samt lincensen til mærker som Michael Kors og DKNY.