En gruppe entreprenante studerende har valgt at hjælpe andre på en meget konkret måde. De har grundlagt websitet Ary.dk, hvor de har samlet over 100 forskellige webshops såsom Magasin, Wupti, Nelly og Cykelbanditten. Når man går gennem Ary.dk for at ordne sine juleindkøb, så giver virksomhederne mellem fire og 20 procent af det beløb, man køber for, til velgørenhed.

Det vil sige, at hvis alle mellem 18 og 79 år bruger 1.455 kr. på julegaver, og at der i gennemsnit doneres 10 procent fra virksomhederne, så giver det 214.999.446 millioner kroner til velgørenhed. – Alene på julehandlen.

Det er gratis for forbrugeren, som dermed kan give til velgørenhed uden at skulle have pengepungen op af lommen.

Affiliate marketing

De studerende tjener ikke selv nogen penge på projektet. Gevinsten for virksomhederne er, de får profilering gennem Ary.dk til gengæld for de penge, som de donerer til velgørenhed. Fænomenet kaldes affiliate marketing.

De studerende bag Ary.dk læser entreprenør-design (rettet mod iværksætteri) og fik stillet til opgave at iværksætte et projekt , der skulle generere penge. Men de studerende ville mere end det – de ville generere penge og samtidig løse et problem.