Zalando lancerer personal stylist-service

Den tyske onlinegigant følger i fodsporene fra The Outfittery, The Cloakroom, The Trunk Club og Modomoto ved at ansætte personlige stylister til at hjælpe onlinekunderne med deres shopping.
12.12.2014 ∙ af Redaktionen
Foto: Da Zalando i oktober debuterede på børsen i Frankfurt var der tale om den største tech-notering, siden Deutsche Telekom blev børsnoteret i 2000 (foto: zalando.com).

Personlige stylister, der hjælper kunderne med deres shopping er hot i øjeblikket, og nu melder også den tyske webshop Zalando sig på banen. Det skriver FashionUnited.

I løbet af de kommende seks måneder vil webshoppen lancere en ny personal stylist-service, hvor in-house-stylister kan rådgive kunder om deres køb.

Zalando lægger sig dermed i slipstrømmen fra lignende koncepter som The Outfittery, Modomoto og det dansk/hollandske The Cloakroom.

LÆS OGSÅ: ”Omsætter for millioner på nystartet shopping-koncept”

I modsætning til eksempelvis The Outfittery og The Cloakroom, så vil Zalando dog udelukkende operere online og ikke åbne showrooms, hvor kunderne kan komme og prøve forskellige outfits og få ansigt-til-ansigt-rådgivning fra stylisten.

”Hos Zalando sigter vi mod at køre hele tiltaget online. Vores kunder skal først tage en online-test, som vil definere deres personlige smag, og først derefter vil de blive koblet sammen med den rette stylist, som vil hjælpe dem med at skabe deres ønskede look,” siger en talsmand fra Zalando til FashionUnited.

I forbindelse med det nye tiltag vil Zalando oprette et selvstændigt site til den nye service, som linker til hovedsitet. I første omgang vil konceptet blive lanceret på hjemmemarkedet i Tyskland.

Kilde: fashionunited.co.uk