Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Apples iBeacon-teknologi kan øge salg

Ny analyserapport viser, at et flertal af amerikanske kunder interagerer med in-store marketingskampagner bundet op på Apples iBeacon-mobilteknologi.
Ny analyserapport viser, at et flertal af amerikanske kunder interagerer med in-store marketingskampagner bundet op på Apples iBeacon-mobilteknologi.

Ifølge en analyserapport fra den mobile marketingsplatform Swirl, bruger 60 procent af amerikanske kunder iBeacon-mobilteknologi, hvor det er gjort tilgængeligt. Derudover mener 73 procent, at iBeacon øger sandsynligheden for køb, mens 61 procent gerne vil besøge butikker med iBeacon-teknologi noget oftere. Det skriver Fashionunited.

Apples iBeacon er et indendørs positioneringssystem, som kan bruges til at markedsføre tilbud eller nyheder alt efter, hvor kunden befinder sig i den pågældende butik. Det fungerer sådan, at butikker opsætter såkaldte ’iBeacons’ nær en vare og koder dem med information om denne vare. Man kan eksempelvis opsætte et iBeacon nær en ny vare og/eller et iBeacon nær en udsalgsvare. Ved at downloade en app kan kunderne lokalisere disse iBeacons og trække informationerne via deres smartphone.

Apples iBeacon-teknologi kan sammenlignes med små informationsgivende fyrtårn, der kan tiltrække kunder og samtidig øge salg. I USA har blandt andet Urban Outfitters og Timberland nu taget teknologien til sig, mens stormagasinet Macy’s efter kun et år med teknologien annoncerer, at de vil udvide på området.

Kilde: Fashionunited.