
Webshopudvikler forventer boom som følge af omni- channel
Danske SUMOstudio forventer markant kundevækst i 2015 som følge af omni-channels indtog i detailhandlen.Omni-channel – det for forbrugeren gnidningsfrie køb af varer via enten fysisk butik eller elektroniske enheder – er efterhånden blevet et hovedfokus for store såvel som små detailvirksomheder.
Grundprincippet bag omni-channel er at strømline aktiviteter og kommunikation på tværs af fysiske butikker og online salgskanaler, så der skabes synergi og en mere helstøbt indkøbsoplevelse. Omni-channels indtog har betydet, at flere og flere detailvirksomheder går online, og giver nye muligheder for firmaer som SUMOstudio, der leverer webshops forberedt på omni-channel.
”Vi har gennem det sidste år kunne mærke, at omni-channel ikke blot har udvisket grænserne mellem online og offline, men også øget behovet for skræddersyede webshops. Omni-channel handler jo om at skabe synergi mellem salgskanaler, og det er derfor vigtigt at implementerer den rette løsning – visuelt og teknisk – så onlinekanalen harmonerer med den fysiske butik og virksomhedens identitet,” siger SUMOstudios konsulent Morten Akte Nüchel til FashionForum.
LÆS OGSÅ: Omni-channel kan redde de fysiske butikker
SUMOstudio har på nuværende tidspunkt en kundebase på 60, heriblandt Streetammo, Birger1962 og Naked og forventer med vækstambitionerne at få 20-30 nye kunder i 2015. Morten Akte Nüchel understreger, at netop omni-channel er baggrunden for, at SUMOstudio nu gearer op til næste år.
”Vi har det sidste år kunne mærke en øget efterspørgsel på skræddersyede og dynamiske webløsninger – og satser derfor på en markant vækst i antal kunder og omsætning i det kommende år. Samtidig planlægger vi at udvide vores medarbejderstab for at kunne følge med væksten,” siger Morten Akte Nüchel.
SUMOStudio blev stiftet i 2003 af Thomas Elmkjær.