Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

FDIH: Delte meninger om Black Friday

En rundespørge fra Foreningen af Danske Internet Handlende (FDIH) viser, at danske webbutikker har delte holdninger til den amerikanske udsalgsdag Black Friday.
En rundespørge fra Foreningen af Danske Internet Handlende (FDIH) viser, at danske webbutikker har delte holdninger til den amerikanske udsalgsdag Black Friday.

I dag/morgen løber det amerikanske udsalgsfænomen Black Friday af stablen verden over. Der er således lagt op til udsalgsfest med markant nedsatte varer, og et stadig stigende antal detailvirksomheder – nationale som internationale – har taget konceptet til sig.

En rundspørge fra sensommeren viser dog, at danske webbutikker har delte meninger om Black Friday og dets online pendant Cyber Monday. Det skriver FDIH.dk.

”Black Friday har allerede fået sine tilhængere i dansk detailhandel, og den vil utvivlsomt vokse. Men når vi spørger FDIHs medlemmer, om vi skal levere et samlet e-handelsfremstød med rabatter på en bestemt dag efter Black Friday-konceptet, så er der mange meninger – både for og imod,” udtaler FDIHs administrerende direktør Anette Falberg på FDIHs hjemmeside.

Hvor nogle detailvirksomheder havde set sidste års Black Friday som en succes, stillede andre sig uforstående overfor, at udsalgsdagen lægger sig op af julesalget.

LÆS OGSÅ: LÆS OGSÅ: Net-A-Porters side lagt ned af Black Friday-pres

Anette Falberg kunne dog konkludere, at der blandt webbutikkerne var enighed om, at de selv vil bestemme, hvornår de vil leverer særligt gode tilbud.

Kilde: FDIH.dk