Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Bureau får pris for Mads Nørgaard-annonce

SeLigeMig kunne gå hjem med statuetten, da vinderen af Auroraprisen blev kåret i går aftes i Pressen i København.
SeLigeMig kunne gå hjem med statuetten, da vinderen af Auroraprisen blev kåret i går aftes i Pressen i København.

”Auroraprisen er en reklamepris, som blev stiftet i 1971 ved Jyllands-Postens 100 års jubilæum. Prisen er en udmærkelse til annoncører og reklamebureauer, der på særlig vis har brugt samspillet mellem dagbladenes kommunikationsmiljøer og de tekniske muligheder til at skabe dagbladsannoncer på højt kreativt niveau,” som der står på prisens egen hjemmeside.

Aurorastatuetten, går til den annonce eller kampagne, der løfter sig over alle andre på tværs af kategorierne.

”Vi hylder både bureau og kunde, når Aurorastatuetten overrækkes,” står der på Auroraprisen.dk.

Daniel Norit-Bodilsen, Jonas Quist Nielsen og Simon Engstrøm har været kreativt ansvarlige for den vindende annonce.

I juryen sad i år:

  • Anne With Damgaard (marketingdirektør, Kims)
  • Mona Juul (administrerende direktør, Envision)
  • Christine Feldthaus (erhvervskvinde, foredragsholder og tv-vært)
  • Anders Tranæs (administrerende direktør, AarhusKontoret)
  • Ulrik Feldskov Juul (kreativ direktør, Lego)
  • Mogens Kristensen (strategisk direktør, Zupa Recommended) og
  • Thomas Hoffmann (kreativ direktør, &CO).

Sidst en mode- og tekstilannonce vandt Auroraprisen var, da QuickSilver sammen med bureauet Halbye Kaag JWT kunne sætte trofæet op på kaminhylden.