Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Dansk designer åbner butik i L.A

Anine Bing har haft international succes med sit brand. Nu har hun åbnet sin første flagskibsbutik i L.A, hvor hun har haft bopæl de seneste 10 år.
Anine Bing har haft international succes med sit brand. Nu har hun åbnet sin første flagskibsbutik i L.A, hvor hun har haft bopæl de seneste 10 år.

Da Anine Bing åbnede sin butik i Los Angeles var det internationalt anerkendte modebranchemagasin Womens’ Wear Daily på pletten – et udryk for, hvor megt og hvor hurtigt den danskfødte designer er slået igennem på det amerikanske marked.

Anine Bing fortæller FashionForum, at hun ikke er uddannet designer, men hun har arbejdet i modebranchen i 15 år som model. Den erfaring har været afgørende i forhold til den måde, hun designer på og det hun designer. En af grundene til hun selv startede med at lave tøj, var blandt andet fordi hun selv oplevede, at hun ikke kunne finde busker, som passede hende ordenligt. Derfor besluttede hun at hendes designkoncept skulle tage udgangspunkt i det, hun selv manglede i sit klædeskab.

”Når jeg skal være kreativ og designe, så tager jeg altid udgangspunkt i, hvad jeg selv mangler i mit klædeskab. Det skal helst være tøj, som er enkelt, men selvom tøjet skal være enkelt, betyder det meget for mig at der noget anderledes ved tøjet. Jeg oplever, at der er mange kvinder, der har det samme behov og jeg er glad for, at jeg kan imødekomme deres behov,” skriver Anine Bing i et emailinterview med FashionForum og fortsætter:

”Da jeg i sin tid begyndte min virksomhed, havde jeg forinden besluttet, at jeg ikke bare ville lave traditionelt sæsonmodetøj. Det var et mål for mig at skabe et brand, som kan leve op til den moderne kvindes behov og efterspørgsel,” siger hun.

Hvad angår forretningsmæssige råd, un kan give andre, der overvejer at gøre deres eget mærke til en levevej, siger hun:

”Det er fantastisk, at jeg kan leve af at lave noget, som jeg elsker. Men selvom det lyder glamourøst at have et veletableret brand, er det virkelig hårdt arbejde. Det er virkelig vigtigt, at man sætter al sin fokus på sin forretning, og at man er tilstedeværende, når beslutningerne bliver truffet – og særligt i begyndelsen,” siger hun.

Brandet Anine Bing sælges i mere end 300 butikker på verdensplan og den unge designere er både stolt og spændt over hendes første flagskibsbutik, som åbnede den 15. oktober i Los Angeles og som er placeret på 8130 West 3rd Street. Et område, der ifølge designeren selv, er et dynamisk område med mange gode shoppingmuligheder og hyggelige restauranter.