Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Her er verdens mest værdifulde modebrand

Det er tech-virksomheder som Apple og Google, der topper, men adskillige modebrands er også at finde på top-100-listen over verdens mest værdifulde brands.
Det er tech-virksomheder som Apple og Google, der topper, men adskillige modebrands er også at finde på top-100-listen over verdens mest værdifulde brands.

For 10. år i træk er Louis Vuitton estimeret til at være verdens mest værdifulde modebrand.

Det er konsulenthuset Interbrand, der siden 2000 har udgivet deres årlige top-100 værdi-rangering af verdens største brands. Igen i år topper Apple listen med Google på andenpladsen og Coca-Cola som nummer tre.

Med en brandværdi, der bliver anslået til svimlende 22,5 milliarder dollars (131 milliarder kroner) kommer Louis Vuitton ind på listens 19. plads, og er dermed det højest placerede modebrand.

Udover Louis Vuitton er de øvrige modebrands i top-50: H&M (nr. 21), Nike (nr. 22), Zara (nr. 36), Gucci (nr. 41) og Hermès (nr. 46).

Af øvrige modebrands på top-100 kan blandt andre nævnes Burberry, Prada og Hugo Boss.

Se hele top-100 her.