Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Topshop vil live-sælge direkte fra catwalken

Følgere af Topshop på Facebook vil kunne bestille tøj, mens de ser showet under London Fashion Week.
Følgere af Topshop på Facebook vil kunne bestille tøj, mens de ser showet under London Fashion Week.

Ved ethvert modeshow er der et begrænset antal pladser til gæster. Men britiske Topshop afprøver nu en løsning, hvor der bliver plads til, at alle interesserede kan følge med live på de digitale medier – og samtidig købe og customise styles direkte fra catwalken.

Under Topshops modeshow på søndag under London Fashion Week lancerer brandet dets første såkaldte click to buy-kollektion, hvor Topshops Facebook-følgere kan klikke på den livestreamede video og straks bestille det tøj, de ser på catwalken.

”Vi ønsker at tage energien og spændingen fra vores ikoniske butik på Oxford Street ud til millioner af mennesker over hele verden gennem Topshop.com. Det er det sociale, det er handel, og det er underholdning samlet i ét,” siger Justin Cooke, der er Chief Marketing Officer i Topshop til The Guardian.

Erfaringer med virtual reality-show

Også under vinterens modeuge var high street-brandet langt fremme i de digitale modesko. Her blev vinterkollektionen præsenteret ved et normalt modeshow på Tate Modern, men fem dedikerede Topshop-kunder så showet live via virtual reality-headsets fra flagskibsbutikken på Oxford Street.

LÆS OGSÅ: ”London Fashion Week: Topshop præsenterer vinterkollektionen i 3D”

Ifølge The Guardian var Burberry de første, der for alvor digitalt demokratiserede modeshowet, da de i 2011 livestreamede deres show på storskærme på Piccadilly Circus under London Fashion Week.

Kilder: The Guardian, Drapers Online