Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Diesel går til kamp mod online-kopisterne

I et stort søgsmål angriber Diesel nu de tusindvis af produkter, der hvert år sælges som Diesel-produkter - men i virkeligheden er forfalskninger.
I et stort søgsmål angriber Diesel nu de tusindvis af produkter, der hvert år sælges som Diesel-produkter - men i virkeligheden er forfalskninger.

Diesel tager nu konsekvensen af de mange kopivarer, de oplever, oversvømmer det globale marked. Således har de netop anlagt sag mod i alt 83 såkaldte “cybersquatting websites”.

De 83 identificerede websites foregiver at være autoriserede Diesel-forhandlere og benytter på den ene eller den anden måde Diesels varemærkenavn i deres domæne-navne.

Under Diesel-brandets varemærke sælges flere tusinde replika af brandets kvalitetsprodukter, skriver Diesel i en pressemeddelelse:

“Globalt set er det stort problem og i Europa alene tilbageholdte told i 2013 35.000 Diesel-produkter og i første halv år af 2014 15.000 Diesel-produkter.”

Derfor har Diesel nu iværksat et online ‘brand protection program’. Mere end 120 sites, som har krænket Diesels rettigheder, er allerede blevet lukket, hvor mere end 1.000 sælgere er blevet blokeret, og ca. 400.000 produkter er blevet fjernet, skriver Diesel.

“Den uretmæssige brug af Diesels varemærker til at sælge kopiprodukter gennem diverse detailwebsites rundt om i verden skader vores kunder, som tror, de køber Diesels kvalitetsprodukter,” lyder det i meddelelsen fra Renzo Rosso, der er stifter og president i Diesel.