H&M indsamler tøj på Roskilde Festival
’Don’t let fashion go to waste’ er H&M’s primære budskab på årets Roskilde festival, og i den forbindelse har virksomheden arrangeret en række bæredygtige aktiviteter.For femte år i træk er H&M flyttet ind på indre plads på Roskilde Festival med et containerområde dedikeret til H&M Conscious og dermed H&M’s aktiviteter inden for bæredygtighed.
”Vores formål med at være med på Roskilde Festival er at være tæt på festivalgæsterne og engagere dem i arbejdet med at skabe en mere bæredygtig fremtid for moden,” forklarer Marlene Hyre-Dybbro, der er PR-manager for H&M Danmark.
H&M involverer kunderne
Blandt andet vil man på H&M’s festivalområde kunne bytte sig til t-shirts og aflevere tøj til genbrug og se eksempler på, hvad der sker med det brugte eller gamle tøj, som man på nuværende tidspunkt allerede kan aflevere i alle H&M’s butikker i Danmark.
”Vi er stolte af det arbejde, vi gør, og vi ønsker at involvere vores kunder, fordi de spiller en større rolle, end man måske lige tror,” siger Marlene Hyre-Dybbro.
Det er femte gang, at H&M er på Roskilde Festival. Fra 2010-2012 faciliterede H&M ‘H&M Reboot Camp’, og for andet år i træk er H&M flyttet helt ind på festivalpladsen i Trade Zone tæt på Orange Scene.