Stylepit vil fokusere på nærmarkeder
Efter et blodrødt regnskab vil modeportalen vende deres underskud med strategiskifte.Modeportalen Stylepit, der tidligere hed Smartguy, kæmper i øjeblikket med at gennemføre en turnaround og et strategiskifte i virksomheden, der har røde tal på bundlinjen. Det skriver dagbladet Børsen.
Ved det nyligt aflagte regnskab for første halvår af regnskabsåret 2013/14, kunne virksomheden fremvise et underskud på 65,7 mio. kr. Til sammenligning var resultatet i samme periode sidste år et overskud på 8,6 mio. kr.
Som led i virksomhedens turnaround har virksomheden skiftet navn fra Smartguy til Stylepit, samlet alle underafdelingerne under samme brand og flyttet hovedkvarteret til København, samt lageret fra Jyderup til Polen.
LÆS OGSÅ: ”Smartguy skifter navn”
Samtidig vil virksomheden rette sin opmærksomhed mod nærmarkederne, frem for markederne i Ukraine og Rusland, som virksomheden tidligere har satset stort på.
”Vi kommer ud af et hårdt år, og vi går nok også et hårdt år i møde. For det tager tid og penge at transformere en virksomhed, og vi skal have opbygget Stylepit som varemærke. Målet er, at vi på sigt kan sikre lønsom vækst,” udtaler Thomas Wandahl, administrerende direktør i Stylepit siden 1. januar, til dagbladet Børsen.
Kilde: Børsen.dk