Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Vokseværk hos dansk styling-koncept pr. postordre

Den danskejede virksomhed The Cloakroom, der tilbyder hjælp og ekspertise til shoppingtrætte mænd, har vind i sejlene og får økonomiske investeringer på næsten ni millioner kroner.
Den danskejede virksomhed The Cloakroom, der tilbyder hjælp og ekspertise til shoppingtrætte mænd, har vind i sejlene og får økonomiske investeringer på næsten ni millioner kroner.

Den danske virksomhed The Cloakroom har base i Holland og leverer færdige shoppingløsninger til mænd, der ikke ligefrem finder glæde ved at trave byen rundt for at forny deres garderober.

Virksomheden, der startede i foråret 2013, er indtil nu vokset fra to til 35 ansatte og har haft en fremgang på 30 ptc. pr. mdr. Det skriver Business.dk.

Nu er det blevet tid til at ekspandere yderligere med en investering på næsten ni millioner kroner fra den engelske kapitalfond Connect Ventures og den hollandske tech-investor Kees Koolen i ryggen.

LÆS OGSÅ: Omsætter for millioner på nystartet shoppingkoncept

Virksomheden var først kun tænkt som en online shopping platform men har nu set nødvendigheden i at have showrooms, hvor de ansatte stylister kan have mere direkte kontakt med deres kunder.

I en artikel på Business.dk fortæller den ene af mændene bag virksomheden, Kasper Brandi Petersen, at fokus først kommer til at være på hjemlandet Danmark:

“Vi skal åbne nogle fede showrooms i forskellige byer. I øjeblikket kigger vi efter noget der ligner 300 m2 i København K, hvor vi regner med at have 20 ansatte i løbet af efteråret. Og så vil vi videre i Norden, Storbritannien og Benelux,” siger Kasper Brandi Petersen til Business.dk

Kilde: Business.dk