Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Pandora vinder Berlingskes Detailhandelspris 2013

Prisen blev uddelt i sidste uge og tilfaldt denne gang altså smykkegiganten, der således overhalede H&M og Coop indenom.
Prisen blev uddelt i sidste uge og tilfaldt denne gang altså smykkegiganten, der således overhalede H&M og Coop indenom.

Den danske smykkekoncern Pandora vandt i sidste uge Berlingskes Detailhandelspris 2013 for lanceringen af deres Pandora Essence Collection på hjemmemarkedet Danmark.

Gitte Sarlvit, der er nordisk direktør for PR og marketing i Pandora siger i en meddelelse følgende om anerkendelsen:

“Vi er meget stolte af at modtage den fine anerkendelse for vores arbejde med Pandora Essence Collection i Danmark. Det er et koncept og en kollektion, der står os meget nær, fordi den på fineste vis indkapsler Pandoras DNA. Der er blevet brugt mange ressourcer både på at skabe kollektionen og levendegøre hele kampagnen, som er blevet taget særdeles godt imod af både pressen og vores slutkunder.”

Prisen uddeles i et samarbejde mellem mediekoncernen Berlingske Media og Detail-Forum, som er et netværk for ledere i detailbranchen, og den uddeles til en aktør i detailhandelen, “som er brændt igennem inden for marketing og annoncering i forhold til at skabe trafik, salg og loyalitet.”

Pandora fik ifølge en meddelelse prisen for sin lancering, hvor smykkegiganten med stor succes satte fokus på kvinders livsværdier. Ved overrækkelsen på Børsen blev der blandt andet lagt vægt på markante salgsresultater, massiv pressedækning samt at der er benyttet en lang række medier (360 grader) i lanceringskampagnen.

“I har givet charmsarmbåndet en ny identitet. Kampagnen er fremragende på alle platforme,” lød noget af begrundelsen fra erhvervsredaktør på Berlingske, Linda Overgaard, der uddelte prisen og havde siddet med i priskomitéen.

Pandora var i kapløbet om prisen i konkurrence med blandt andre H&M og koncernens lancering af Isabel Marant-samarbejdet, og med Coop i forbindelse med deres repositionering af deres medlemsprogram “Dit COOP”.

Berlingskes Detailhandelspris blev introduceret i 2010 og blev således uddelt for fjerde gang. Prisen er til dato blevet uddelt til: Bianco Sko (2010), Irma (2011), Salling (2012) og nu altså Pandora.