Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Need føjer - endnu - to børnetøjsmærker til porteføljen

Aya Naya, Frankie&Liberty og Grunt ... mærkerne er mange i koncernen Need, og nu bliver de endnu flere: virksomheden lancerer nye drengemærker.
Aya Naya, Frankie&Liberty og Grunt ... mærkerne er mange i koncernen Need, og nu bliver de endnu flere: virksomheden lancerer nye drengemærker.

De to drengetøjsmærker Ollie&Scott og Ollie&Scott mini er seneste skud på stammen fra børnetøjskoncernen Need, der hermed tæller i alt syv mærker: Grunt, Frankie&Liberty, Aya Naya, Aya Naya mini, Ollie&Scott, Ollie&Scott mini og Native. Det skriver Need i en pressemeddelelse.

Makkerparret bag mærkerne er begejstret for familiens små nye:

“Ollie&Scott er en drenge-pendant til Aya Naya. Der er fokus på kvalitetsmaterialer og fine detaljer i et klassisk skandinavisk look,” siger Henrik Borup, ejer i Need, i meddelelsen.

Tætte relationer med detailhandleren

Der er da også en dybere mening med, at Need udvider brandporteføljen. Rent strategisk er det tanken, at detailhandleren skal kunne finde flere mærker til butikken i Needs palette, så man kan handle hos færre virksomheder:

“Det er ganske enkelt enklere og mere rentabelt for detailhandleren at koncentrere indkøbet hos færre, store leverandører, som man indgår i en form for partnerskab med.”

Første kollektion tæller 40 styles, og der er ifølge ejeren tale om “lækkert og klassisk drengetøj” med et stadig kommercielt prisleje med mulighed for attraktivt mark-up. Brandet lanceres på én gang på markederne Danmark, Norge, Sverige, Tyskland, England, Ukraine og Rusland.

Bemærk: Der foreligger endnu ikke fotos af Ollie&Scott-kollektionen endnu, så foto ovenfor er af Need-mærket Grunt.