Pandora har planer om, at koncernens mere end 1000 konceptbutikker skal moderniseres. Der investeres ifølge Business.dk ca. 500 mio. kr. i butiksopdateringerne, og det skønt mange af butikkerne faktisk i deres nuværende form er yngre end fem år.

Planen er nemlig, at ingen Pandora-butik fremover må være indrettet i et design, der er mere end seks år gammelt, lyder det på Business.dk.

Konkret skal butikkerne dekoreres varmere – man vil væk fra det hvide og kliniske look – og så skal produktkategorierne inddeles langt skarpere, så kunderne kan finde charms og armbånd ét sted i butikken, mens fx ringe er i en anden del af butikken, afgrænset gennem butiksdesignet.

Butikkerne skal endvidere indrettes, så kunder og personale naturligt kan nærme sig hinanden – og det skulle gerne komme især de mandlige kunder til gode:

“Magtdistancen bliver nedbrudt, og særligt mændene vil komme til at opleve det som mindre intimiderende at tale med en Pandora-ansat,” lyder det fra Thomas Ryge Mikkelsen til Business.dk.

Det forventes, at de første franchisehavere allerede skal i gang med opdateringerne efteråret 2014.

Kilde: Business.dk