Karen Millen ekspanderer og tilføjer næste år 40 nye butikker til sin portefølje af de nuværende 360. Sådan skriver Financial Times denne uge. Derudover tyder det på, at brandet vil fokusere på et nyt segment, med billigere og mere tilgængelig luksus.

Adm. direktør for Karen Millen, Mike Shearwood, siger til Financial Times, at han planlægger at føre mærket ind på nyt territorium, og vil fokusere på at fremhæve kvaliteten af produkterne:

”Der er faktisk meget få globale detailhandlere, som ligger midt imellem high street og luksus. Størstedelen af ​​den konkurrence, der fylder denne sektor er accessories. Det vi behøver at gøre, er at være mere luksus undtagen på prisen. Det bliver her, der er tale om ægte differentiering,” siger direktøren.

Med åbningen af de nye butikker, vil også udseendet også ændre sig. Både de nye og de eksisterende butikker vil få et nyt look, så de passer til den nye strategi. Virksomheden er allerede nu i gang med at ændre nogle af de nuværende butikker således, at overgangen bliver mere flydende. Kunderne kan altså nå at vende sig til tanken om luksustøj til billigere penge, siger Mike Shearwood til Financial Times.

Modehuset Karen Millen blev grundlagt i 1981 af Karen Millen og Kevin Stanford, og har hovedkontor i Shoreditch, London. I alt opererer kæden i 58 lande, med 360 butikker. Heriblandt seks butikker i Danmark.