Efter at have brændt fingrene og lukket 40 relativt nye butikker i Kina i 2009, har IC Companys ikke travlt med at gå ombord i det store asiatiske marked igen. Det siger adm. direktør Mads Ryder til Business Søndag:

”Det kinesiske marked er kolossalt svært. Forbrugerne er meget forskellige fra by til by, og det er klimaet og detailmiljøet også. Jeg har rigtig meget respekt for Kina, og jeg skal mange gange rundt om den varme grød, før jeg synes, vi skal lave det helt store sats i Kina,” lyder det fra direktøren i et interview til Berlingske Business, hvor han fortsætter:

”Der er så mange andre steder i verden, som vi kan arbejde meget dybere med, inden vi skal løbe så stor en risiko, som Kina er. Vi er slet ikke dybt nok i Storbritannien, vi er knap nok startet i Frankrig. Vi er ingenting i USA, Japan og Korea. Min liste er simpelthen så lang, så lad mig tage de lande, hvor jeg ved, at succesraten er meget større,« siger Mads Ryder.”

Planen er ifølge artiklen at satse på de tre premiummærker Tiger of Sweden, By Malene Birger og Peak Performance – med herretøjet især på det britiske marked for at få hul igennem til USA, mens man med By Malene Birger med to nye butikker i Paris håber at slå døren ind til Asien, hvor der efter planen da også åbner en butik i Tokyo, Japan, snart.

Kilde: Business Søndag