Kello blev stiftet af Kjeld Jørgensen i Herning i 1983 og blev siden solgt til DK Companys. Nu er navnerettighederne imidlertid blevet solgt til Pardon Clothing A/S, som skal relancere det danske brand. Det skriver Kello i en pressemeddelelse.

Fra SS14 lancerer Kello en tøjkollektion i en ny udgave, hvor designet har fået mere kant, således at den er blevet yngre i stilen.

“Kellos design er blevet videreudviklet, men vi lægger stor vægt på, at der for eksempel aldrig bliver gået på kompromis med pasformen eller med metervarer og forarbejdning. Kello vil stadig være kendetegnet ved sine farvekoordinerede programmer, god stil og høj kvalitet – det er det, forbrugerne husker Kello for. Vi fastholder derfor også det kendte Kello-logo. Man kan sige, at vi går ”back to basics”, men i en ny udgave,” udtaler Kellos brand manager John Christiansen i pressemeddelelsen.

Når Kello relanceres i samarbejde med Pardon Clothing A/S, kommer det til at eksistere side om side med de tre andre brands Pardon, Choise og ekspresmærket Pont Neuf.