Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Edith & Ella går efter kinesiske city-kvinder

Det danske brand, der kan fejre 10 års-fødselsdag med SS14-kollektionen, kigger mod Shanghai.
Det danske brand, der kan fejre 10 års-fødselsdag med SS14-kollektionen, kigger mod Shanghai.

Siden Line Markvardsen etablerede Edith & Ella i 2004 har virksomheden udvidet salget fra det danske forhandlernetværk til salgssteder i over 15 lande. Bortset fra Japan, bliver tøjet dog i øjeblikket udelukkende solgt i Europa, men fra næste år vil brandet prøve kræfter med det kinesiske marked. I første omgang med en webshop.

”Vi designer til selvbevidste, feminine kvinder, og det er de kinesiske city-kvinder,” siger Charlotte Dybdal Larsen, som er ansvarlig for salg og marketing hos Edith & Ella, i en pressemeddelelse. Hun flytter selv til Shanghai til næste år for at være med til at kickstarte webshoppen, som vil fokusere på de stilige kinesiske kvinder.

”De er modige, og tør gå i tøj, der viser hvem de er. Det passer perfekt til Edith & Ellas design med stærke farver og det lidt skæve twist,” lyder det fra Charlotte Dybdal Larsen.

Edith & Ella har valgt at skifte navn med satsningen i Asien, og vil i Kina være kendt som E&E By Line Markvardsen.