Da Line Linnet Raarup fik blomster og klapsalver for People’s Choice-prisen, blev hun lettere overrasket da det gik op for hende, at hun også havde vundet selveste UPS-prisen.

”Jeg er meget overvældet over at have vundet og kan slet ikke forstå det lige nu,” fortalte vinderen til FashionForum.

Det er tredje gang, at logistikvirksomheden UPS afholder UPS Design Challenge, hvor de hylder en række unge designtalenter. Igen i år foregik det sammen med afgangsstuderende fra mode- og designskolen Margrethe-Skolen.

Temaet for dette års konkurrence var futurisme, og resultatet af dette blev en masse designs med store silhuetter og skarpe kanter. Line Linnet Aarup fortæller, at det for hende handlede om at inkorporere den traditionelle UPS-uniform i sit design:

”Hele processen, som jeg har skullet arbejde med, har udviklet mig rigtig meget. Vi startede med researche om futurisme og UPS, og jeg ville gerne finde en rød tråd, så jeg kunne få det hele til at hænge sammen. Jeg fandt tidligt ud af, at jeg gerne ville genbruge UPS-skjorterne – altså bruge deres egne materialer. Så det har været lidt af et puslespil at få det til at gå op, og jeg har siddet og researchet og eksperimenteret med rigtig mange ting, inden jeg fandt det endelige design,” fortalte Line Linnet Aarup yderligere.

Dommerne Asger Juel Larsen, Rikke Ruhwald og Tine Strange valgte vinderdesignet ud fra, hvor godt UPS’s identitet var blevet integreret i det overordnede tema for konkurrencen, og valget faldt på Line Linnet Aarup, idet hun havde truffet en god beslutning ved at genbruge skjortematerialet i sit design, lød det i afgørelsen.