Shoeshibar lukker fysisk butik
På trods af en sund økonomi har skovirksomheden valgt at lukke Århus-butikken og i stedet sætte alle sejl ind på en multibrand-webshop.Efter tolv år med fysisk butik i Århus, satser Shoeshibar nu i stedet på en webshop, der byder på mere end blot sko. Webshoppen kaldet Shoeshibar Market indeholder nemlig foruden deres eget skomærke også tøj samt interiør- og skønhedsprodukter.
Direktøren vurderer, at webshoppen kan være med til at give produkterne den opmærksomhed, de behøver:
”Fordelen ved at sælge vores styles via webshop, er at vi kan skabe fokus på materialer, detaljer og fremhæve styles, der måske ville drukne i sortimentet i en fysisk butik,” forklarer Sophie Souid.
LÆS OGSÅ: Dansk t-shirt skaber splid mellem Colette og Saint Laurent
Webshoppen kommer blandt andet til at føre tøj fra Peter Jensen og Stine Ladefoged, modemagasiner, smykker, interiør- og skønhedsprodukter, og det er ifølge direktøren bare endnu en fordel, der styrker skobrandet i sidste ende.
“I og med, at vi nu favner hele spektret på vores webshop, samt har et kontinuerligt nyhedsflow inden for varer samt redaktionelt indhold – kan vi skabe trafik på sitet og nå vidt omkring, hvilket kun vil styrke Shoeshibar,” siger Sophie Souid.
Hovedomsætning findes i engrossalg
Ifølge hende valgte ledelsen at lukke den fysiske butik i sommer, og i stedet fokusere på den nye webshop, trods pæne økonomiske tal.
”Vi har altid haft en solid kundegruppe i Århus og en sund forretning, og er kommet helskindet igennem kriserne. Men vores hovedomsætning ligger på vores engrossalg,” fortæller den adm. direktør hos Shoeshibar Sophie Souid.
Undermærkerne S//bar og Maison, der repræsenterer henholdsvis mærkets billigere og mere eksklusive skolinje, vil ifølge Sophie Souid fortsat blive forhandlet i 200 butikker i Nordeuropa. I Danmark bliver Shoeshibar forhandlet i 100 butikker, som blandt andre inkluderer kæden Samsøe Samsøe.