Efter tolv år med fysisk butik i Århus, satser Shoeshibar nu i stedet på en webshop, der byder på mere end blot sko. Webshoppen kaldet Shoeshibar Market indeholder nemlig foruden deres eget skomærke også tøj samt interiør- og skønhedsprodukter.

Direktøren vurderer, at webshoppen kan være med til at give produkterne den opmærksomhed, de behøver:

”Fordelen ved at sælge vores styles via webshop, er at vi kan skabe fokus på materialer, detaljer og fremhæve styles, der måske ville drukne i sortimentet i en fysisk butik,” forklarer Sophie Souid.

LÆS OGSÅ: Dansk t-shirt skaber splid mellem Colette og Saint Laurent

Webshoppen kommer blandt andet til at føre tøj fra Peter Jensen og Stine Ladefoged, modemagasiner, smykker, interiør- og skønhedsprodukter, og det er ifølge direktøren bare endnu en fordel, der styrker skobrandet i sidste ende. 

“I og med, at vi nu favner hele spektret på vores webshop, samt har et kontinuerligt nyhedsflow inden for varer samt redaktionelt indhold – kan vi skabe trafik på sitet og nå vidt omkring, hvilket kun vil styrke Shoeshibar,” siger Sophie Souid.

Hovedomsætning findes i engrossalg

Ifølge hende valgte ledelsen at lukke den fysiske butik i sommer, og i stedet fokusere på den nye webshop, trods pæne økonomiske tal.

”Vi har altid haft en solid kundegruppe i Århus og en sund forretning, og er kommet helskindet igennem kriserne. Men vores hovedomsætning ligger på vores engrossalg,” fortæller den adm. direktør hos Shoeshibar Sophie Souid.

Undermærkerne S//bar og Maison, der repræsenterer henholdsvis mærkets billigere og mere eksklusive skolinje, vil ifølge Sophie Souid fortsat blive forhandlet i 200 butikker i Nordeuropa. I Danmark bliver Shoeshibar forhandlet i 100 butikker, som blandt andre inkluderer kæden Samsøe Samsøe.