Den store e-tailer Stylebop øger nu fokus på det skandinaviske marked.

Ifølge Mario Eimuth, grundlægger og adm. direktør for Stylebop, har den tyskbaserede webshop kastet sin interesse på det skandinaviske marked, da direktøren ser et hurtigt voksende marked, som passer til Stylebops forskelligartede varemærkeportefølje.

”Danmark og de nordiske lande er meget vigtige og hurtigt voksende markeder for Stylebop.com. Vores produktportefølje matcher ganske godt med den sofistikeret skandinaviske shopper, og vi er begejstrede for at koncentrere os endnu mere om det lukrative og essentielle skandinaviske marked i fremtiden,” lyder det fra Mario Eimuth.

”Stylebop har ikke tidligere målrettet specifikke aktiviteter mod Danmark, men vi har set et nyt marked og nye kunder som har vokset ekspotentielt i 2013,” fortæller Mario Eimuth til FashionForum.

Om hvad der differentierer Stylebop fra deres konkurrenter, forklarer han:

”Stylebop fører en blanding af luksusbrands og nyere mærker, og har globale trend scouts ude for at søge efter nye talenter. Derudover samarbejder virksomheden med unge designere om at skabe eksklusive kollektioner, som sælges udelukkende på Stylebop.com,” siger direktøren videre per mail til FashionForum.

Stylebop har i Danmark valgt at bruge PR-bureauet 9PR som sin strategiske partner. Stylebop blev etableret i 2004, og med sine mere end 250 internationale designermærker er Stylebop.com en af verdens største online mode-detailhandlere. Af danske mærker, fører sitet By Malene Birger, Day Birger et Mikkelsen og Sophie Bille Brahe.