Den britiske onlinekæmpe Net-a-porter, der fokuserer på luksusmode, har netop løftet sløret for planerne om et helt almindeligt gammeldags papirmagasin. Det nye modemagasin Porter er til kvinder, og det er den første udgivelse på Net-a-porters nye forlag.

I spidsen for Porter står Lucy Yeomans, der er tidligere chefredaktør for britisk Harper’s Bazaar, og hun forklarer om udgivelsen:

“Navnet Porter står for styrke, elegance, humor og intelligens, og det taler direkte til et moderne kvindeligt publikum, samtidig med at det er tidløst og virker som om, det kunne have eksisteret i årtier,” siger Lucy Yeomans til WWD.com.

Porter udkommer i papirform seks gange årligt og distribueres til kunder over hele verden via bladkiosker og abonnement. Magasinet, der udkommer for første gang til februar næste år forventes at ramme 300 sider, mens der endnu ikke ifølge WWD.com forlyder noget om prisen.

Tess MacLeod-Smith, der er vicedirektør for udgivelser og medier i Net-a-porter, siger:

“Magasinet vil via Net-a-porter kunne nå de mest indflydelsesrige og proaktive modeforbrugere.”

Net-a-porter besøges ifølge talspersonen hver måned af mere end seks millioner unikke brugere. Net-a-porter udgiver allerede det gratis ugentlige digitalmagasin The Edit, og dele af indholdet i det kommende trykte magasin skal produceres af holdet bag denne udgivelse.