COPENHAGEN FASHION WEEK SS14. Midtvejs i Vision-messens åbningstid (torsdag-lørdag) har FashionForum fået en status fra Modström og Just Female.

Og der er tilfredshed hos begge brands, når de bladrer i ordrebøgerne.

”Når vi kigger på, hvad vi får i bøgerne, så er vi meget tilfredse – vi sælger, som vi plejer,” siger brand manager Penille Andersen fra Just Female-standen, da FashionForum svinger forbi.

Få skridt derfra hos Modström er salgschefen også generelt set positiv her midtvejs gennem messen.

”Det er gået rigtig godt. Vi havde en god omsætning i går, vi har fået positiv feedback på vores stand, og vi fik også seks nye kunder i går,” siger Dennis Bager-Madsen fra Modström. Han fortæller, at de nye kunder er 50/50 danske og udenlandske, og at sidstnævnte kom fra Rusland, Norge og Tyskland.

Venter på mere

Modström har et dobbelt så stort stand-areal, som de havde sidst, de var her, og Dennis Bager-Madsen lægger heller ikke skjul på, at han vil have value for money.

”Vi bruger det som et udvidet showroom – vi er her ikke kun for at se godt ud, vi er her også for at sælge,” fastslår salgschefen, der endnu ikke er helt overbevist om messedeltagelsens værdi for Modström.

”Vi har endnu ikke set alle de indkøbere, som vi har fået at vide skulle komme,” siger Dennis Bager-Madsen.

Og selv om standen er stor, så har han temmelig godt styr på, hvem der kigger forbi. Alle besøgende på Modströms messestand får nemlig scannet stregkoden på deres messe-adgangspas.

På den måde kan han fx sende en opfølgende mail, hvis han finder ud af, at en indkøber har lagt vejen forbi på et tidspunkt, hvor han har været optaget. Som Dennis Bager-Madsen konstaterer:

”Vi bruger penge på at være her – ikke kun i forhold til prisen på selve messestanden, men også i tid og ressourcer,” siger han.

På mandag vil Dennis Bager-Madsen evaluere, hvordan messen er gået, hvem der har besøgt standen, samt hvilke nye kunder, der er kommet til, og derefter beslutte, hvorvidt Modström skal vende tilbage til Vision. I forvejen er brandet også på messe i Amsterdam og på Bread & Butter i Berlin.

Just Female kigger mod USA

Hos Just Female venter de også stadig på den helt store messejackpot på Vision. En jackpot som fx den, de landede på Premium-messen i Berlin for flere år siden, da Asos og Topshop blev en del af kundelisten.

”Denne gang har jeg ventet længe med at beslutte, om vi skulle med (på Vision-messen, red.), eller om vi hellere skulle lave showroom,” siger brand manager Penille Andersen og fortsætter:

”Vi har mere eller mindre dækket det danske marked, så nu handler det om at sørge for, at disse kunder er tilfredse.”

Hun fortæller, at Just Female netop er startet op i USA, hvor de vil deltage på de kommende Capsule-messer i Las Vegas og New York.

”Måske er det dér, vi kan få nye messejackpotter,” siger Penille Andersen.