COPENHAGEN FASHION WEEK SS14. CIFF-messen har været under kærlig segmenteringsbehandling denne sæson. For Mette Helmersen, der er udstillingsdirektør hos CIFF, har den proces været igang lige siden mandagen efter modeugen i februar.

”Segmenteringen skal være med til at løfte CIFF som messeplatform” siger hun til FashionForum.

Sidste sæson lancerede CIFF sektionen Crystal Hall, der er et område for nyere designtalenter – eller som Mette Helmseren kalder det ”toppen af poppen.” Denne sæson lancerer man så dertil et herretøjsområde under navnet Urban Space og området Future Classics, der huser de mere etablerede, klassiske mærker.

Vi skal servicere mærkerne

”Messerne kan ikke længere leve af bare at være vicevært for modemærkerne, vi har ingen berettigelse, hvis ikke vi servicerer mærkerne aktivt. Og det gør vi blandt andet ved at segmentere dem,” siger messedirektør Kristian W. Andersen, der understreger vigtigheden i beslutningen:

”Vi har nok mistet ca. 50 mærker. Omvendt er der kommet 3-400 nye mærker til.”

”Vi har ikke smidt et eneste mærke ud i forbindelse med segmenteringen. Men der er nogle, der er blevet placeret i et segment, de ikke har været tilfredse med, og så har de afbrudt samarbejdet. Det handler jo meget om selvforståelse.”

DK Company er en af de virksomheder, der et af de mærker, der er blevet trukket om i baggrunden af messen for at gøre plads til, hvad adm. direktør i DK Company Jens Poulsen kalder “en bredere skare af mærker.”

Tidligere lå alle DK Companys brands i forhallen, tættest ved messeindgangen. Ifølge ham er det positivt, at messen nu strammer op og dermed forsøger at gøre mere for udstillerne.

Bella Center er på vej frem

”Jeg kan mærke, at Bella Center som helhed er på vej frem og får nogle gode aktiviteter implementeret for at skabe de bedste muligheder for udstillerne,” siger han og fortsætter:

“Det vil vi gerne være med til at bidrage til og hvis det betyder at vi skal ligge her og i stedet lave en entre som for mange er mere bred, så skal vores kunder nok finde her ned.”

Han siger videre:

“Det, der er vigtigt for os, er, at vi har vores eget område, hvor vi kan markere os og vise vores brand i et samlet format, kunderne kan opleve DK Companys univers som en helhed,” siger Jens Poulsen og slutter:

”Hvor det univers så er placeret, er ikke så vigtigt. Vi har i hvert fald ikke mærket nogen forskel fra sidste sæson. Med andre ord, har vi ingen ting at klage over.”