Caroline Hansen, Creative Director, Femmes Regionales 

Hvordan forbereder du dig til Copenhagen Fashion Week?

– I princippet starter mine forberedelser, når den forrige modeuge slutter. Her evaluerer vi med vores kunder og taler next step, udviklingspotentialer, nye locations osv.

Hvordan ser dine dage ud under den københavnske modeuge?


– Det er meget forskelligt alt efter hvor mange shows, vi har. Det kan være mellem et og ti shows i ugen. Er nogen af vores kunder i byen som normalt ikke er her, så spiser vi noget dejlig frokost sammen eller tager et glas. Ellers er vi mest at finde backstage til events, på messerne og som publikum til andres shows. Det er hyggeligt at møde kolleger, andre fagfolk fra branchen og folk udefra, som er i byen i de dage. Faglig mingling er altid sjovt og inspirerende.

Hvad er din bedste modeugeoplevelse nogensinde?

– Jeg har to særlige showminder. 1. Det første show for CIFF (august 2006) står stadig stærkt. Folk var virkelig positive over vores meget stramme og konceptuelle stil. Vi havde blot lavet ét show tidligere – utroligt at vi fik lov, og at det lykkedes. 2. Da jeg var stand in for Rikke Baumgarten (barselsvikar hos Baum und Pferdgarten) og stolt var inde og bukke efter showet sammen med de to damer.

Hvad er det eneste du ikke vil gå glip af under Copenhagen Fashion Week?

– At være backstage med kunderne og arbejde – det er altid en stor fornøjelse at afvikle og arbejde sammen med sine kunder.

Hvad er man mest nervøs for som showproducent under modeugen?

– At nogle meget vigtige brikker bliver forhindret i at møde op, som for eksempel koreograf, DJ ect. Og så er jeg jo altid spændt på hvordan resultatet bliver modtaget. Det stopper aldrig – den indre slavepisker sidder altid klar.