Karsten Keinicke, Senior PR Coordinator, Holm & Bertung 

Hvordan forbereder I jer til Copenhagen Fashion Week?

– David Andersen og Benedikte Utzon har særlige arrangementer under denne modeuge, og vi hoster en stor presse-brunch for asos.com, så vi har længe været i fuld gang med at invitere presse m.fl. til det. Ellers går meget af vores forberedelse på at sørge for, at de brands, vi repræsenterer, bliver omtalt i de fagblade, der udkommer op til modeugen. Det arbejde består i høj grad i at se kollektionerne og beskrive dem i pressemeddelelser. Vi rådgiver også tit vores kunder i forhold til valg af hvilken af messerne, der vil passe bedst til deres brand.

Hvorfor deltager I i Copenhagen Fashion Week?

– Fordi vi skal være bredt orienteret om hvad der foregår indenfor mode og livsstil – det er den branche vi lever og ånder for, og der sker altid noget nyt og uventet. Af samme grund er Copenhagen Fashion Week i øvrigt ikke den eneste modemesse, vi holder øje med.

Hvordan ser jeres dage ud under selve modeugen?

– De er mildt sagt tætpakkede. Vi skal aflægge besøg hos alle vores kunder, og samtidig skal vi have plads til at improvisere. Vi deler os op, så vi kan dække så meget som muligt – messer, brands, shows og events!

Hvad vil I have ud af den københavnske modeuge?

– Inspiration og overblik over tendenserne – også de uventede – som vi kan trække på i løbet af sæsonen. Og skulle vi lande en ny kunde eller to, så gør det bestemt heller ikke noget.

Hvordan skaber I opmærksomhed omkring Holm & Bertung under Copenhagen Fashion Week?

– Ved at være til stede. Vi indrykker ikke store annoncer eller kaster flyveblade ned fra luften. Vi går stille og roligt rundt, og taler med nye spændende brands. For os handler det om god kemi mellem os og vore kunder – eksisterende så vel som potentielle. Vi skal ikke hype os selv – det er vores kunder og deres brands, der skal hypes.

Hvordan skaber I opmærksomhed omkring jeres brands under modeugen?

– For langt de fleste af vores kunder handler Copenhagen Fashion Week om at sælge og møde nye forhandlere. Vi skal sørge for, at de kommer i medierne. For nogen gøres det bedst ved et presserettet arrangement under Copenhagen Fashion Week, for andre gennem målrettet omtale i fagpressen forud for modeugen.

Hvad er jeres bedste modeugeoplevelse nogensinde?

– Der har været en del – vi er jo som bureau ældre end Copenhagen Fashion Week, og har været med hele vejen. At være en del af et stort anlagt show er altid fantastisk, men somme tider kan det bedste også bare være en stille øl med en god kunde i græsset ved Forums Showtelt.

Hvad er det eneste I ikke vil gå glip af under Copenhagen Fashion Week?

– Vi har hver gang en traditionel middag i byen, hvor alle fra kontoret giver den max gas, og fejrer modeugen. Det vil ingen gå glip af!