Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Københavnsk modeuge-boss blogger for Style.com

Et nyt bloginitiativ fra Style.com leverer lokale nyheder globalt og præsenterer blandt andre Courtney Love, Kylie Minogue og fra København Anne Christine Persson som skribenter.
Et nyt bloginitiativ fra Style.com leverer lokale nyheder globalt og præsenterer blandt andre Courtney Love, Kylie Minogue og fra København Anne Christine Persson som skribenter.

I dag klokken 15.00 lancerer Style.com en ny intern platform med navnet Style Map. Her bidrager mere end 60 nye skrivende ambassadører fra 30 forskellige byer rundt om i verden med modenyt. Anne Christine Persson, der er udviklingsdirektør hos Copenhagen Fashion Week, er udvalgt som ambassadør for København.

Ifølge Style.com er ambassadørerne valgt på baggrund af deres indflydelse på hver deres område.

”Vi gjorde meget ud af at finde folk indenfor forskellige kulturelle felter; Kokke, restauratører, kunstbranchefolk, musikere, skuespillere og modebranchefolk,” forklarer chefredaktør hos Style.com Dirk Standen og uddyber valget af Anne Christine Persson overfor FashionForum:

“Maya Singer, en redaktør hos Style.com anbefalede Anne Christine Persson på grund af hendes dybe engagement og forbindelser til den lokale modescene og byen generelt. Vi synes, hun ville være den perfekte guide i København,” siger Dirk Standen.

Fokus på dansk mode

“Jeg er meget beæret over at få denne rolle og samtidig at skulle stå i flok sammen med stærke internationale personligheder som Courtney Love, Caroline de Maigret, Jason Schwartzman og Jean Touitou,” siger Anne Christine Persson til FashionForum.

For ifølge hende bringer ambassadørrollen muligheder med sig, som betyder en hel del for både København og dansk mode.

“Det sætter København på listen over de vigtigste byer at holde øje med lige nu, og forhåbentligt vil det betyde et øget fokus på dansk mode, da jeg naturligvis vil inkludere dette i mit indhold,” siger Anne Christine Persson.

Style.com udvider horisonten

Ifølge Style.com er den nye kanal et svar på læsernes efterspørgsel om globalt lokalt indhold. Ambassadørernes indhold kommer derfor til at variere alt afhængigt af, hvor i verden de er bosat, hvilken beskæftigelse de har, og hvad de interesserer sig for.

”Hver eneste deltager har forskellige standpunkter og adskiller sig ekspertisemæssigt i emner, der strækker sig fra kunst til musik til mad og mode,” skriver Style.com i en mail til FashionForum og understreger i den sammenhæng også sitets generelle forventninger til det nye initiativ.

”Med Style Map ønsker vi at udvide vores horisont, ikke bare i den litterære kontekst af at introducere dækning fra byer omkring i hele verden, men også i den forstand, at vi lader 60 nye stemmer komme til orde.”

Style.com er en del af Fairchild Fashion Media, der blandt andet også holder webavisen Womens Wear Daily. Se Style.com’s nye platform her.