Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Speeddating med agenter: Sådan får du adgang til det franske marked

Danish Fashion Institute gentager i slutningen af april succesen med speeddating - denne gang er fokus på det franske marked.
Danish Fashion Institute gentager i slutningen af april succesen med speeddating - denne gang er fokus på det franske marked.

Danske tv-serier, nordisk køkken og skandinavisk velfærdsmodel. Danmark ligger lunt i det internationale sving, og franskmændene er nogle af dem, der i særlig grad har taget Nordic cool til sig. Det gælder også på modefronten, fortæller Henrik Ralf Nielsen, projektkoordinator i Danish Fashion Institute, der i slutningen af april holder speeddating med franske modeagenter.

”For at give danske brands muligheden for at udnytte mulighederne på det franske marked, genintroducerer Danish Fashion Institute speeddating med agenter i april. Der er mange danske modehuse, der har vist interesse for det franske marked, og min fornemmelse er, at interessen er gensidig, så nu sætter vi fokus på markedet,” siger projektkoordinatoren.

Speeddating-formatet, der blev udviklet i forbindelse med Erhvervs- og Byggestyrelsens initiativ Modezonen i 2010, giver deltagende modevirksomheder mulighed for under ordnede forhold at møde agenter fra det franske marked i København.

Henrik Ralf Nielsen har som tidligere projektleder af Modezonen arbejdet med agent-speeddating i flere år, blandt andet med fokus på Tyskland og Benelux. Men nu står altså det franske marked for tur:

”Speeddating-formatet blev udviklet for at spare virksomheder både tid og penge, når det handler om at finde samarbejdspartnere i udlandet, for det kan både kan være en tidskrævende og omkostningstung affære at opsøge og mødes med udenlandske agenter. Med speeddating kommer agenterne til Danmark, og vi sørger for, at de deltagende virksomheder ud fra behov og ønsker bliver matchet med de mest relevante agenter, så vi kan øge chancen for det perfekte match.”

I Frankrig omsættes der ifølge tal fra Euromonitor årligt beklædning og mode for ca. 32 mia. euro (238 mia. kr., red.), sammenlignet med ca. 26 mia. kr. herhjemme. FashionForum stiller i de kommende dage skarpt på det franske marked, hvor du blandt andet kan læse beretninger fra en række danske mærker, der allerede har knækket koden i Frankrig, og blive klogere på markedet set gennem øjnene på messefolkene bag Who’s Next.

Som optakt til eventet afholder Danish Fashion Institute et gå-hjem-møde med fokus på Frankrig den 23. april kl. 15-17. Her er deltagelse gratis for DAFI-medlemmer og tilmeldte til speeddating-eventet.

Og så kan du selvfølgelig allerede nu tilmelde dig Danish Fashion Institutes speeddating-arrangement:

Speeddating med franske agenter

Tid: 25. april 2013

Sted: Danish Fashion Institute, H.C. Andersens Boulevard 27, 1553 Kbh. V.

Pris: 1.999 kr. for medlemmer af Danish Fashion Institute / 5.999 kr. for andre, inkl. adgang til gå-hjem-møde 22. april.

Tilmelding: Via følgende link, hvor du også udfylder dine præferencer.

Mere info: Tjek Ofte Stillede Spørgsmål på Danish Fashion Institutes hjemmeside eller skriv til projektassistent Olivia Thejll på ot@danishfashioninstitute.dk