Den svenske high street-kæde H&M, der åbnede 40 butikker i USA sidste år, ønsker at overgå sidste års amerikanske ekspansion og har planer om at trænge endnu dybere ind på det amerikanske marked.

Daniel Kulle, som er direktør for H&M i USA, slår følgende fast til det amerikanske nyhedsmagasin Women’s Wear Daily:

”Vi har formået at etablere et stærkt brand og vi kan nu se, at der er mulighed for at ekspandere yderligere på mange af de amerikanske markeder. Der foreligger et stort potentiale i øjeblikket,” siger Daniel Kulle til WWD.

Om de mange nye butikker slår Daniel Kulle ligeledes fast, at hvad enten man er Fifth Avenue-kunde eller den gængse H&M-shopper, så skal der altid være en H&M-butik til rådighed, der passer til den enkelte kundes profil.

WWD forklarer, at en ny tilgang til H&Ms flagskibs-butikker er under udvikling. Butikkerne skal fremover være mere unikke og tilpasses de forskellige placeringer, omgivelser og kundetyper.

”Vi ønsker at gøre butikkerne mere lokale og via dem gøre det klart, at vi satser på forskellige kundetyper,” udtaler Daniel Kulle.

H&M-koncernen har derudover i nærmeste fremtid planer om at lancere en amerikansk webshop samt overføre de andre butikskoncepter i deres portefølje af mærker, så som COS, nyåbnede & Other Stories og Cheap Monday, til det amerikanske marked.

Med ’kun’ 269 butikker og et land med et indbyggertal på over 314 millioner, er det H&Ms overbevisning, at de langt fra er eksponeret for alle potentielle kunder.

Kilde: wwd.com