Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Modeuge

Modeugeugens aktører: Sofie Rømer

Modeugens arktør er i dag showroom manager
Modeugens arktør er i dag showroom manager

Mød showroom manager hos House of Communication, Sofie Rømer.

Hvordan forbereder du dig til CFW?
Efter mange år i branchen har jeg fundet ud af, at det er vigtigt at være enormt struktureret omkring modeugen og vide, hvordan ens dage kommer til at se ud – så jeg plejer altid at have en lille plan over hvilke kunder, jeg skal ud at besøge og hvilke shows/events, jeg skal til.

Hvordan ser dine dage ud under selve CFW?

Under selve CFW er mine dage altid meget hektiske. Vi skal ud og dække alle messerne, hilse på vores skønne kunder, netværke og blive inspireret. Det er ofte nogle lange dage, hvor der bliver gået meget og smilt endnu mere. MEN det er også nogle enormt hyggelige dage, hvor man i den grad kan blive inspireret af alle de nye kollektioner. Om aftenen plejer jeg at gå til et par shows med mine kollegaer og få nogle drinks for at fejre en god og effektiv CFW-dag.

Hvad forventer du at få ud af CFW?
At blive pakket med inspiration til næste sæson og se en masse fede nye styles og prints.

Hvad ser du mest frem til?
Denne gang ser jeg allermest frem til Ecco Walk In Style Award showet. Det er House of Communication, som afholder det, og da det er min første sæson hos dem, skal jeg selvfølgelig være med til det. Det bliver enormt spændende at være med til at skyde modeugen i gang med et så stort og prægtigt Award show.

Har du nogle særlige rutiner eller ting du skal nå?
Jeg plejer faktisk altid at mødes med mine kollegaer på Café Carlton på Halmtorvet. Her drikker vi en stor kaffe, inden vi sammen går ind til messerne. Det er et dejligt ritual, hvor man roligt kan få overblik over dagen og samle sig mentalt til tre stressende dage. Efter min allerførste modeuge i meget høje hæle, sværger jeg til et par flade cool boots eller sneaks – jeg fik fuldstændig ødelagt mine fødder, og så var messerne lige pludselig ikke så sjove, at gå rundt til! Stiletterne tages nu kun på om aftenen.

Hvad betyder modeugen for dig professionelt?
Modeugen er et af de store omdrejningspunkter for PR bureauer, så professionelt betyder det en hel del. Det er her, man har mulighed for at se sine kunders nye kollektioner, møde nogle nye potentielle samarbejdspartnere, fede mennesker og få brandet det PR bureau, man arbejder for.

Hvad er din bedste modeugeoplevelse nogensinde?
Hmmm…jeg tror, at den bedste modeugeoplevelse jeg har haft, var i sommeren 2011, hvor jeg skulle afholde et aften-event for en kunde. Vi var oppe imod årets fest og var enormt bange for, at der ikke var nogle, der ville dukke op til vores event. Det var den absolutte mest stressende dag i mit liv. Heldigvis blev det en stor succes, og der var en enorm kø, da vi åbnede dørene. Det var helt klart den bedste modeuge oplevelse – og også lidt den værste på grund af stressen. 🙂