For showdebutant Bibi Chemnitz er kunderne vigtigst
Det bliver indkøberne, der sidder på forreste række til Bibi Chemnitz første show ved den københavnske modeuge i aften klokken syv. De har nemlig i følge designeren Bibi Chemnitz førsteprioriteten.Det er indkøberne, der sidder på forreste række til Bibi Chemnitz allerførste show ved den københavnske modeuge fredag aften. De har nemlig i følge designeren Bibi Chemnitz førsteprioriteten.
”Vi har været nødsaget til at give mange interesserede afslag, fordi pladsen er begrænset, og fordi kunderne er det vigtigste, når man holder show,” fortæller hun.
Nærmere betegnet er der inviteret omkring 475 til showet, der afholdes på Børsen og her er de sidste ting ved at være på plads.
”Alle styles er klar nu, og er kommet fra syersker i Portugal og Letland, og så har jeg selv syet en meget stor del,” fortæller designeren og fortsætter
Koordinering er vigtigt
”De sidste modeller blev valgt i går, og så begynder koordineringen af showet i forhold til styling af tøj, smykker og andre showpieces,” fortæller Bibi Chemnitz, og lægger samtidig ikke skjul på sin holdning til brugen af netop showpieces.
”De ting vi viser på catwalken, skal man som forbruger og indkøber kunne købe, for det er ikke fedt ikke at kunne købe, hvad man ser,” forklarer hun, og understreger at prisen på Bibi Chemnitz ikke stiger, fordi det bliver vist i deres show.
Samtidig med at brandet har showdebut, har de 7 års jubilæum og er samtidig også førstegangsudstillere på Gallery-messen i Forum, og showet har i den grad gavnet besøgstallene på messestanden.
Showet genererer omtale
”Vi har fået meget omtale med showet, og folk er ellevilde, så det genererer altså flere tilfældige besøgende på standen,” forklarer Bibi Chemnitz og fortsætter
”Jeg har brugt alt for meget tid på showet, men messestanden har alligevel fået det look vi gik efter. Helt simpelt og råt. Præcis som vores nyåbnede butik i København,” fortæller hun.
Og forskellen fra det halvandet år hvor Bibi Chemnitz ikke har været udstillere på messen, er til at tage og føle på, for det grønlandske brand har tænkt sig at komme igen næste år. Endnu stærkere.
”Vi har fået noget erfaring med på vejen, og nu ved vi, hvad vi skal gøre bedre til næste gang,” fortæller hun og fortsætter
Råd til showdebutanter
”Da vi startede med at tage på messe anede vi ingenting om, hvor vi skulle være, men vi kan mærke at Gallery-messen er helt perfekt for os,” fortæller Bibi Chemnitz og giver afslutningsvis et råd med på vejen til andre fremtidige showdebutanter.
”Få styr på hår, makeup og modeller i god tid, og sørg for frem for alt at være tilknyttet et godt PR-bureau, der kan hjælpe til med den erfaring, man som showdebutant mangler,” slutter hun.
Skrevet på farten med Telias 4G-netværk