Skal det være Tyskland, Sverige, Holland eller et helt fjerde marked – den danske modebranche bestemmer, når Danish Fashion Institute genoptager succesen med speed-dating med agenter.

”Hvis den danske modebranche skal vækste, skal væksten ske med øjnene rettet mod udlandet,” siger Henrik Ralf Nielsen, business developer i Danish Fashion Institute, om årsagen til, at organisationen atter tager hul på agent-speeddating.

Danish Fashion Institute lancerede tilbage i 2010 de første speed-datingarrangementer i samarbejde med Dansk Mode & Textil som et projekt under initiativet Modezonen, og det skete altså med så stor succes, at man er klar til at fortsætte processen. “Vi bliver løbende kontaktet af mærker, der søger agenter på diverse udenlandske markeder, så det er oplagt at forsøge at opfylde det behov, der tilsyneladende er i branchen”.

”I første omgang sætter vi fokus på et europæisk marked, fordi nærmarkederne er de vigtigste for de fleste danske mærker. Og for nye – unge eller mindre – brands er det også Europa, der er lettest at gå til, fordi vi i en vis grad deler sæsoner og kultur på tværs af grænserne,” forklarer Henrik Ralf Nielsen.

”Vi kan se, der er et konkret behov, som vi gerne vil imødekomme. Og vi vil derfor gerne høre fra branchen, hvor de ville foretrække at vi begyndte,” siger Henrik Ralf Nielsen.

Mangler du agenter på et europæisk marked? Så send en mail til projektkoordinator i Danish Fashion Institute Olivia Thejll på olivia@danishfashioninstitute.dk med dine forslag til, hvilke europæiske markeder, du ønsker organisationen i første omgang skal sætte fokus Speeddating med europæiske agenter løber første gang af stablen i april.