Derfor smutter dine webkunder igen uden at købe noget
Google Analytics har lavet en serie - meget sjove - videoer, der viser, hvordan dårlige webshops ville fungere, hvis der var tale om virkelige, fysiske butikker.Hvis du holder øje med dine kunders opførsel i webshoppen, kan du sikkert nikke genkendende til, at mange forlader butikken i allersidste øjeblik uden at købe noget:
Varerne er røget i indkøbskurven, kurven er røget med til checkout, adresseoplysningerne er indtastet, og alligevel smutter din kunde fra sitet uden at gennemføre købet. Men hvorfor?
Tjo, det forsøger Google Analytics at beskrive med følgende video:
Google har nemlig lavet en serie videoer, der viser, hvordan dårligt optimerede hjemmesider ville fungere, hvis der var tale om virkelige, fysiske supermarkeder. Og filmene er ret sjove – og lige så tankevækkende.
For Netto ville aldrig overleve, hvis de bad om brugernavne og krævede, at du “udfylder dette for at bevise, du er et rigtigt menneske”, lader til at være moralen.
Alle de andre videoer kan du se lige her.