Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Danske Muuse kårer talent med Vogue Italia

Det blev Ece Gözen fra Mimar Sinan Fine Arts University, der løb med titlen, som dette års mest visionære designer.
Det blev Ece Gözen fra Mimar Sinan Fine Arts University, der løb med titlen, som dette års mest visionære designer.

I dag er vinderen af danske Muuse og italienske Vogues talentkonkurrence for unge designere fundet.

Vogue Italia & Vogue Talents Senior Editor Sara Maino har nemlig udråbt Ece Gözen til vinder af Muuse x Vogue Talents Young Vision Award 2012. Ece Gözen kan nu bryste sig af at være den mest visionære designer 2012 blandt 315 andre unge talenter fra hele verden.

Smukt skrædderi med et twist
“Ece Gözen imponerede både offentligheden og Vogue Talents med sin kollektion ‘Illusional Harmony’. Kollektionen kombinerer grafiske inspirationer fra M.C. Escher’s trompe l’oeil-kunst med modige materialevalg og smukt skrædderi med et twist,” lyder begrundelsen i en pressemeddelelse fra Muuse.

Som vinder tildeles tyrkiske Ece Gözen en plads på Muuse.com og får mulighed for at designe en såkaldt Muuse Editions capsule-kollektion i eget navn. Endvidere modtager hun en online featureartikel i Vogue Talents på vogue.it med interview og galleri.

Ece Gözens design er allerede blevet vist i tyrkisk Harpers Bazaar og på Trendland blot et halvt år efter afgangen fra Mimar Sinan Fine Arts University i Istanbul.

Foruden hovedprisen uddeles også Community’s Choice – en særlig pris kurateret af Muuse-designerne og vogue.it’s læsere i fællesskab. Her vandt Maia Bergman og George Keburia, som med lige mange stemmer deler Community’s Choice Prisen 2012 og begge optages hos Muuse.

Det er anden gang konkurrencen afholdes. Sidste år vandt danske Heidi Paula fra Teko, hvis kreationer netop er blevet sat i produktion og kan fås på Muuses hjemmeside.

En platform for designtalenter
Muuse er et firma, der har til hensigt at hjælpe unge designtalenter i hele verden med at få deres design ud over rampen ved at hjælpe med produktion, salg, logistik og støtte til PR. Visionen “at lancere de bedste internationale designtalenter og sideløbende give fashionistaer verden over adgang til at købe unikke, kvalitetsdesigns fra de bedste nye kollektioner,” fremgår det på Muuse.com