Location, location, location - hvor er dine kunder?
Retail Institute Scandinavia ser nærmere på, hvordan crosschannel bedst integreres - også i den fysiske butik.Et gammelt ordsprog i forretningslivet, der er svært at misforstå hedder: ”Location, location, location”. Ikke det mest komplicerede budskab, der nogensinde er blevet udbredt. Og så alligevel.
I dag har ordsproget nemlig ændret betydning, ligesom betydningen af ”location” i det hele taget er under stadig forandring. I dag handler det ikke kun om, hvor ens butik er placeret, mens også om, hvor kunderne befinder sig i butikken, og hvordan butikken bruger kundernes placering til at interagere med sine kunder; lige nu, lige dér hvor de er. Det skriver Retail Institute Scandinavia på deres Retailblog.dk:
I tusindvis af år har vi mennesker kortlagt vores omgivelser for at forstå og finde rundt i verdens mangfoldige finurligheder – til lands, til vand og i luften. Med hastige teknologiske fremskridt – især den gps-dygtige smartphone, der de seneste år fundet vej til talrige bukselommer verden over – har kortlægningen nemlig fundet ny grund; indendørs.
For detaillister er positionsteknologiens indtog gennem butiksdøren en oplagt mulighed for at tilfredsstille de teknologitossede forbrugere og muligvis også redde den fysiske butik fra at gå af mode. Som cross channel-tiltag giver teknologien nemlig en oplagt mulighed for, at detaillister kan integrere deres kanaler med henblik på at give deres kunder en meningsfuld og mere gnidningsfri shoppingoplevelse.
Læs hele blogindlægget på Retail Institute Scandinavias Retailblog.