CIFF er i gang med et omfattende ansigtsløft. Til januar præsenterer den store messe i Bella Center således oplægget til en helt ny messe: Crystal Hall.

I en pressemeddelelse siger CIFF-direktør Kristian W. Andersen:

”I en branche, hvor forandring er eneste konstant, er fornyelse altafgørende.”

Han henviser til Crystal Hall, hvor en række særligt udvalgte mærker inden for kategorierne mode og livsstil får lov at folde sig ud.

”Det nye image og den nye struktur er kun første skridt på vejen i vores strategi. Det endelige mål er at gøre CIFF til en ”gateway” for den europæiske modeindustri til Skandinavien og vise versa. Jeg tror fuldt og fast på, at vi er på rette vej,” siger direktøren.

I første omgang lanceres Crystal Hall som et område på messen i Bella Center, men fra august 2013 er planen ifølge meddelelsen fra CIFF, at Crystal Hall skal have sin helt egen messelokation.

Til lanceringen til slut-januar, er det scenografen Jean Christophe Aumas, hvis arbejde er eftertragtet af verdens førende, eksklusive modebrands, heriblandt Louis Vuitton, Celine og Dior, der står bag designet.

“Crystal Hall vil samle en nøje sammensætning af de mest fremsynede mærker inden for livsstil og fashion under samme tag. Åbningseventen bliver tilegnet nogle af de brands, der er mest efterspurgte i branchen, og som sætter kursen for tendenser i stil og holdninger,” lyder det i meddelelsen.

Kriterierne for deltagelse udsendes i løbet af efterår/vinter 2012-2013.

Allerede i sommer afslørede CIFF sin nye, visuelle identitet, struktur og en række nye ydelser.

“Reaktionen har været overvældende positiv. Men det er kun begyndelsen. CIFF er i gang med at iværksætte det, der snart skal blive til den mest omfattende og innovative modeplatform i industriens historie,” lyder det fra messen, der i meddelelsen fortsætter:

“Hos CIFF tror vi på, at én fælles platform i København, der samler hele den skandinaviske modeverden under ét tag, er og bliver den eneste rigtige vej frem. Derfor er vi i fuld gang med at implementere den nye struktur, vi introducerede i august, som nu omfatter herretøj, dametøj, børnetøj, sportstøj, sko, smykker pels/lædervarer og accessories samlet på ét sted, én gang, og på én og samme destination. Når først den nye struktur og de nye ydelser er fuldt implementeret, bliver CIFF ikke alene porten til skandinavisk mode, men også den ultimative ”gateway” til hele den europæiske modeindustri,” understreges det.

Det har endnu ikke været muligt for FashionForum at få fat på Kristian W. Andersen til yderligere kommentarer.