Tillykke! Selected Femme er Drapers Womenswear Brand of the Year
Danske Selected Femme vinder prisen som årets Womenswear Brand ved Drapers Awards 2012 - i øvrigt foran fire andre danske brands.I onsdags blev vinderne af årets Drapers Awards fundet i London. Alene i den vigtige kategori Womenswear Brand of the Year var fem ud af otte mærker danske – og det blev da også en dansker, der løb med sejren: Bestseller-brandet Selected Femme hev nemlig trofæet hjem, hvilket naturligvis vækker glæde hos Gitte Skaarup, der er brandmanager hos Selected Femme:
”For os er det en anerkendelse af, at den positionering, vi har lavet, har virket. Selected Femme er jo ikke så gamle, rejsen er kun lige begyndt, og så giver det lidt ro på med en sådan anerkendelse af, at det, vi vil med brandet, også er det rigtige,” siger brandmanageren til FashionForum. Men hun har ikke planer om at lægge sig til at sove på laurbærrene af dén grund:
”Prisen skal primært bruges internt motivererende. Vi skal selvfølgelig fortsætte det hårde arbejde, man kan ikke bare ånde lettet op og sige ’det var så det’. Men hæderen gør det hele endnu sjovere, og det er dejligt at føle os supportet,” siger Gitte Skaarup til FashionForum.
Hos Drapers gav man vinderen følgende ord med på vejen:
”De (Selected Femme, red.) markerede sig med en vilje til at bevæge sig ud over almindelige æstetiske standarder og eksperimenterer især med farver. Med forfriskende dryp gennem hele sæsonen og fremragende marginer, er vinderen en overbevisende pakke.”
Selected Femme blev etableret i 2008, og endte faktisk som eneste dansker på vinderskamlen ved Drapers Awards 2012, skønt nomineringerne var talrige: I alt var hele seks danskere blandt de udvalgte. I kategorien Young Fashion Brand of the Year blev vinderen det britiske brand Little Misstress – mens det danske mærke Anerkjendt blev hædret som kategoriens Highly Commended – altså en flot andenplads.
Selected vandt i øvrigt tidligere på årets prisen som High Street Brand of the Year ved DANSK Fashion Awards.