Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Pej-gruppen klar med indkøbermagasin

PEJ-gruppen er nu klar med to nye initiavtiver: Et messemagasin og et nyt koncept til den mere end 30 år gamle trendkonference.
PEJ-gruppen er nu klar med to nye initiavtiver: Et messemagasin og et nyt koncept til den mere end 30 år gamle trendkonference.

Hundredevis af indkøbere vil, som noget nyt, blive udstyret med magasinet Fashion Focus ved næste afholdelse af Copenhagen Fashion Week. Det er PEJ-gruppen, der står bag og det udkommer ti dage før modeugen. Målet er at give indkøberne et komplet overblik over udstillerne før og under på messerne.

Indholdsmæssigt vil Fashion Focus være en blanding af af tekst og billeder i form af virksomhedspræsentationer, portrætter og kollektionsbilleder samt informationer om messerne. PEJ-gruppen vurderer, at magasinet vil være til god hjælp for indkøberne både før og under messerne:

“De fleste indkøbere træffer beslutningen om, at besøge en messe og en udstiller inden modeugen. Derfor udkommer Fashion Focus i god tid inden modeugen. Allerede d. 3. januar 2013 vil magasinet være klar online og det distribueres med TØJ og Tekstilforum d. 21. januar 2013 og med Habit d. 26. januar 2013,” bekendtgøres det på PEJ-gruppens hjemmeside.

For at imødekomme de mange udenlandske besøgende, er magasinet på engelsk og udkommer også i Norge og Sverige forud for Copenhagen Fashion Week.

Trendkonferencen får nyt koncept
Fashion Focus er PEJ-gruppens nyeste skud på magasin-stammen, men faktisk ikke det eneste nye tiltag fra den side. Gruppen er nemlig også klar med et nyt koncept til den godt 30 år gamle trendkonference, som afholdes to gange årligt.

For det første rykkes konferencerne tre måneder frem. Hvor konferencen tidligere lå i februar/marts, ligger den nu i december. Og hvor den tidligere lå i august/september, ligger den nu i juni. Flytningen betyder også, at pej gruppens trendmaterialer udkommer 15 måneder før den aktuelle sæson og ikke 12 måneder før, som det har gjort i mange år.

Ud over nye datoer bliver indholdet også justeret, så fokus er på PEJ-gruppens egen trend til sæsonen samt forbrug, tidsånd, design og andre højaktuelle emner, der er relevante i forhold til sæsonen. Prisen justeres også, så der fremover er en fast – og lavere – pris for alle deltagere.