Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Eksportrådet: Eksportiltag er god branding af Danmark

Hos Eksportrådet bakker man op om flere officielle eksporttiltag, der kan være med til at brande Danmark og dansk mode.
Hos Eksportrådet bakker man op om flere officielle eksporttiltag, der kan være med til at brande Danmark og dansk mode.

Danmark skal arrangere nogle officielle tiltag for at få moden ud i verden, hvis det står til fra Eksportrådet. Udmeldingen kommer efter Birthe Larsen, eksportrådgiver hos Eksportrådet, har besøgt de ni danske mærker, der under én samlet overskrift – men med ni individuelle stande – er på Capsule-messen i Paris.

”Vi ser gerne, at Danmark gør noget officielt for moden,” siger Birthe Larsen og peger på, at det kan få stor værdi.

”Det er branding af både Danmark og af dansk mode på en rigtig god måde det her. Det ser rigtig fint ud, og skulle i sidste ende jo gerne lede til flere ordrer.”

Få støtte
9 Danes in Paris er arrangeret af Danish Fashion Institute (DAFI, red.), der har ansøgt Eksportrådet om midler til arrangementet. Og skal sådan nogle tiltag fortsætte, er der visse ting, der skal være på plads.

”Det hele er sket på baggrund af DAFI. Man skal være flere sammen og kan som brand max få støtte tre gange i træk – derfra skulle vi gerne håbe, at mærkerne selv har fået skabt deres kontakter og baser,” påpeger Birthe Larsen.

Passer ind
Efter en tur rundt hos de ni danske mærker Hofmann, Maria Black, Stine Goya, Iben Høj, Vibe Harsløf, A Question Of, Maxjenny, The Last Conspiracy, Stine Ladefoged og resten af de udstillende brands på messen, er det en tilfreds eksportrådgiver FashionForum fanger.

”Det passer godt ind i konceptet her. Og så har mærkerne fået en fantastisk beliggenhed lige ved messens indgang,” afslutter hun.