Munderingskompagniet, der siden 2005 har leveret skindprodukter til kvinder, lancerer nu en herrekollektion. Fra foråret 2013 kan mænd således finde en række herreprodukter – men allerede fra efteråret 2012 kan Munderingskompagniet tilbyde en skindjakke til herrer.

Tilkomsten af en egentlig herrekollektion er ingen tilfældighed – for netop et presset marked er et godt fundament for en god basisgarderobe.

”Vi har længe haft stor succes med vores pigekollektion og mener, tiden er rigtig til at starte en herrekollektion. Samtidig mener vi, at herretøjsbranchen mere end nogensinde har brug for klassiske must haves i et presset marked,” siger Stine Busk, grundlægger af Munderingskompagniet, til FashionForum.dk.

Hun peger på, at netop skindvarer er gode basisting til mænd.

”En lækker skindjakke burde være at finde i enhver mands klædeskab. Vi har skabt en kollektion, der er klassisk med et strejf af coolness.”

Store forventninger til messe
Hos CPH Fashion Pool, Munderingskompagniets distributør, er der store forventninger til den kommende messe, hvor man på Gallery allerede har sat en del aftaler op.

”Vi forventer en travl messe og har allerede aftaler med indkøbere fra førende modebutikker i hele Danmark. Vi har ansat en erfaren sælger fra branchen, som kender markedet og har en masse kontakter,” siger Tina Lundtoft, salgs- og marketingmanager hos CPH Fashion Pool, og fortsætter:

”Ydermere er vi kendt for høj kvalitet fra vores mange år på pigemarkedet og forventer hurtigt at blive godkendt hos herrekunderne som en seriøs og vellidt samarbejdspartner.”

Og planen er at starte lokalt, for derefter at satse på flere markeder.

”Vi lægger ud med Danmark og Sverige og forventer at starte op med ca. 30 butikker i hvert af landene,” afslutter Tina Lundtoft.

Kollektionen består i første omgang af fem skindjakker i forskellige farvemuligheder – heriblandt et vegetal-farvekort, hvor jakkerne bliver indfarvet 100 pct. organisk. Derudover er der også  både støvler og sko til mændende.

Billeder: Munderingskompagniet