Det svenske make-up og beauty brand Oriflame satser nu stærkere på deres danske forretning. Fredag d. 3. august lancerer den børsnoterede virksomhed, der blev startet i 1967, nemlig en dansk webshop med tilhørende dansk kundesupport.

Oriflame.dk. bliver brandets eneste distributionskanal i Danmark, og en omfattende online kampagne køres i kølvandet på åbningen af webshoppen.

”Vi har været på det danske marked i 45 år, hvor vi er heldige at have mange loyale kunder. Vi har erfaret at danskere i alle aldersgrupper ønsker at købe vores produkter på nettet og den efterspørgsel har vi selvfølgelig imødekommet,” lyder det fra Thomas Graffman, Business Unit Manager Denmark, i en pressemeddelelse.

”Danmark bliver det første land hvor vores produkter udelukkende distribueres online og vi glæder os utrolig meget til at gå i luften med projektet. Men vi ved også, at det kræver konstant synlighed i markedet og en optimal service, for at skabe succes på en 100% online distribution,” siger han.

Det svenske skønhedsbrand er i dag ét af verdens hurtigst voksende beauty brands, der sælger kvalitetsprodukter direkte til slutbrugere. Virksomheden omsætter årligt for over 11 milliarder kr., har 7.400 ansatte på verdensplan og har hovedkontor i Stockholm. De fem egne produktionsfabrikker befinder sig henholdsvis i Sverige, Polen, Kina, Rusland og Indien.

I dag består produktporteføljen af mere end 1.000 produkter, der sælges i ca. 60 lande – og Oriflame er markedsførende i over halvdelen af markederne.