Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Oriflame satser på Danmark

Det svenske brand åbner nu dansk webshop og satser stærkere på det danske marked.
Det svenske brand åbner nu dansk webshop og satser stærkere på det danske marked.

Det svenske make-up og beauty brand Oriflame satser nu stærkere på deres danske forretning. Fredag d. 3. august lancerer den børsnoterede virksomhed, der blev startet i 1967, nemlig en dansk webshop med tilhørende dansk kundesupport.

Oriflame.dk. bliver brandets eneste distributionskanal i Danmark, og en omfattende online kampagne køres i kølvandet på åbningen af webshoppen.

”Vi har været på det danske marked i 45 år, hvor vi er heldige at have mange loyale kunder. Vi har erfaret at danskere i alle aldersgrupper ønsker at købe vores produkter på nettet og den efterspørgsel har vi selvfølgelig imødekommet,” lyder det fra Thomas Graffman, Business Unit Manager Denmark, i en pressemeddelelse.

”Danmark bliver det første land hvor vores produkter udelukkende distribueres online og vi glæder os utrolig meget til at gå i luften med projektet. Men vi ved også, at det kræver konstant synlighed i markedet og en optimal service, for at skabe succes på en 100% online distribution,” siger han.

Det svenske skønhedsbrand er i dag ét af verdens hurtigst voksende beauty brands, der sælger kvalitetsprodukter direkte til slutbrugere. Virksomheden omsætter årligt for over 11 milliarder kr., har 7.400 ansatte på verdensplan og har hovedkontor i Stockholm. De fem egne produktionsfabrikker befinder sig henholdsvis i Sverige, Polen, Kina, Rusland og Indien.

I dag består produktporteføljen af mere end 1.000 produkter, der sælges i ca. 60 lande – og Oriflame er markedsførende i over halvdelen af markederne.