Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Asos.com dropper pelsen

Den store britiske internetgigant Asos.com, som er delvist ejet af den danske Bestseller-koncern, har givet tilsagn om at tilslutte sig det såkaldte Fur Free Retailer Program.
Den store britiske internetgigant Asos.com, som er delvist ejet af den danske Bestseller-koncern, har givet tilsagn om at tilslutte sig det såkaldte Fur Free Retailer Program.

Den store britiske internetgigant Asos.com, som er delvist ejet af den danske Bestseller-koncern, har givet tilsagn om at tilslutte sig det såkaldte Fur Free Retailer Program.

I går annoncerede Asos.com således på koncernens Twitter-profil, at de nu er en ”Fur Free Retailer”, og af Asos’ CSR-politik fremgår det, at:

”Asos ønsker mode fri for ondskab. Vi tillader ikke brug af pels eller skind fra truede dyrearter i Asos’ brandprodukter. Vi kræver af vores leverandører, at de kan garantere, at læder- og skindprodukter ikke kommer fra truede arter, og at de er produceret etisk og uden mishandling.”

Fur Free Retailer Program er et internationalt projekt med det formål at give forbrugerne præcise oplysninger om modevirksomhedernes pelspolitik, så man som kunde kan foretage informerede valg, når man handler.

Foto: Asos.com Christmas campaign 2012