Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Delogue: Få styr på din processtyring

Delogue er et nyt dansk system, der sætter styr på din processtyring i forhold til produktion, leverandører, kommunikation og design - alt sammen skabt af en indkøber på baggrund af dagligdagens frustrationer.
Delogue er et nyt dansk system, der sætter styr på din processtyring i forhold til produktion, leverandører, kommunikation og design - alt sammen skabt af en indkøber på baggrund af dagligdagens frustrationer.

”Vi tror stadig, vi er verdensmestre herhjemme. Det er vi ikke.

Sådan lød budskabet fra Nille Juul-Sørensen, adm. direktør i Dansk Design Center ved lanceringen af den nye danske online softwareplatform Delogue.

I stedet kan danskerne noget andet.

”Vi har evnen til at være holistiske, innovative og sætte mennesker i centrum. Vi kan levere systemer, som mennesker kan se sig selv i. Vi er i stand til at designe til et menneskes behov,” lyder det fra direktøren.

Og netop sådan et værktøj – der er designet ud fra menneskelige behov – er Delogue. Titlen er en sammenskrivning af de to ord design og dialog, og Delogue er et system, der skal optimere og afproblematisere de processer, små- og mellemstore livsstilsvirksomheder kan opleve i forhold til fx produktion og leverandører. Det sikrer designdata og produktudvikling samt styrer designprocessen automatisk.

Personlig tilgang
Helt centralt for Delogue var grundlægger Rikke Biehls frustrationer. Som uddannet indkøber oplevede hun en hverdag med frustrationer og mange ildebrande, der skulle slukkes. Usandsynlige mænger af mails. Uoverskuelige excel-ark.

”Mit mål var at finde ud af, hvordan man som fx indkøber kan skabe værdi i stedet for at slukke ildebrande. Og det var de samme problematikker, jeg hørte fra mine kolleger,” siger hun ved præsentationen af arrangementet.

Det fik hende til at gå i gang med det arbejde, der skulle føre til designværktøjet Delogue. Processen har varet flere år, men nu er hun sammen med softwareudvikleren Mikkel Tormod, kommerciel ansvarlig Bianca Hegedüs og – til sidst – en investering fra Østjysk Innovation klar til at præsentere Delogue for omverdenen.

Testet af brugerne
Delogue er testet af og udviklet i samarbejde med en lang række indkøbere, designere og leverandører. Og systemet, der kan anvendes af virksomheder af alle størrelser, købes via en abonnementsordning, hvorefter leverandører kan inviteres gratis af de enkelte brands. Man inviterer sine leverandører til at få adgang til de dele af systemet og den række oplysninger, man ønsker. Og derudover gemmes al kommunikation som en log i systemet.

”Mange virksomheder har arbejdet i mange år med flere forskellige systemer for at minimere den risiko, der er for at miste overblikket over data eller kommunikation. Specielt den viden, der ligger hos den enkelte medarbejder i individuelle mailbokse, er en anerkendt problemstilling. Den risiko og ikke mindst stressfaktor ville vi gøre endeligt op med ved at tænke helt ud af boksen og definere det egentlige behov og nu er Delogue på banen,” siger Bianca Hegedüs til FashionForum.dk.

Efter lanceringen i midten af juni har Delogue allerede hentet de første kunder.

”Vi er meget positive og har fået en glimrende modtagelse. Men alt andet lige skal folk prøve produktet af og få tillid til det – og derfor forventer vi, at det kommer til at tage lidt tid at blive etablerede. Vore nye og fremtidige kunder er stadig og vil fortsat være med til at præge udviklingen af Delogue. Men det har været en fantastisk positiv oplevelse endelig at præsentere vores produkt for danske virksomheder,” lyder det fra Bianca Hegedüs.

Man kan se mere om Delogue lige her.

Billede: Delogue.